Alla har vi ångest!!! Är de så?

Någon filosof för länge sedan påstår att alla varenda kotte har ångest. Antingen,Vad ska jag göra med mitt liv? Kommer världen gå under? Röstar jag på rätt parti? Gör jag rätt beslut? M.m
Och att man kan göra skillnad är väl en ganska blek tanke, SLUTA UPP ATT KRIGA I IRAK!
Dom skulle väll inte lyssna på mig? Men skillande är väl ändå att ge ett bidrag till  regnskogen eller ge någon fattig familj i fattigaste afrika en get i julklapp. Såna skillande går ju och borde göras, de finns miljontals alternativ att välja mellan. Bara att pappersortera är en stjärna i kanten. Låter som någon galen miljö/ hjälpa fattiga barn kvinna. Kanske är en sådan. Men fina tankar och gåvor ger skillnad, kankse inte märks väldigt mycket, men tänk om alla gav bort getter då skulle Afrika blir skit rikt och fullt med getter. Tanken är att tänk om alla gör samma sak som jag hur skulle världen bli då? Gör man bra saker skulle den helt klart bli bättre...

<3



Kommentarer
Postat av: patrik

vet inte om det skulle bli rikt pga. getter men dom skulle öka i befolkningsmängd och vara mätta iallafall =) har du gett bort en get nu eller vad? <3

2008-12-04 @ 00:29:00
Postat av: vilja

om livet suger, ge bort en get!!! detta var väldigt politiskt och bra, kanske du borde satsa på politik inom bloggen o framtiden?? snyggt! (;

2008-12-07 @ 18:32:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0