Måndag, min första tyska lektion och det regnar som vanligt....

Regnet bara öser ner, tänk om det varit minus då hade man nog inte junnat gå ut för att det varit så snöigt överallt. Blir helt lycklig av att tänka på det. Fast föresten, när det är så mycket så där mycket snö som det bara blir i bland och man blir jätte blöt om fötterna och man måste plumsa. Då är det ingen vidare det häller. Men veckert det är det. Det kan man inte komma ifrån. 25 dagar kvar till julafton och 20 dagar kvar tills jag kommer till Svealand. och då hoppas jag att ni har snö för annars jävlar! :P

Ingen jul utan snö, tänkte jag skriva men det är inte sant. för julen är gemenskpen och mys högtiden så vad gör det om det är snö eller inte, men fint skulle det vara...

Idag har jag min första Tyska kurs, det känns spännade, hoppas människorna är trevliga och allt sånt.

Hälsningar från ett regningt Stuttgart <3


Kommentarer
Postat av: Julian

åh twenthy days to go! I can´t wait! sitter själv i hässelby och letar efter bra artiklar och studier om genus i förskolan. Jag ska nämligen skriva en STOR uppsats i det nu under några månader. as kul men alltid lika svårt att hitta bra lättläst kunskap. Jajaj. ja kollar vidare. men va kul med tyska kurs! hur var det? ;)

2009-11-30 @ 14:08:16
URL: http://http//:frokeneide.blogg.se
Postat av: Maja

hej! Vart läser du din tyskakurs? jag läser en i Heielberg just nu men efter jul kommer jag flytta till stuttgart. Tänke om du hade något tips på en tyskakurs?=)

2009-11-30 @ 21:29:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0