tog en tur runt kvarteret, Vilka jäkla hus, och vilka bilar.

Hejsan hoppsan Karlsson. -säger lille bror till Karlsson. Hejsan hoppas säger karlsson. eller?

Det är annorlunda, en helt annan kultur. Men det är en kultur jag gillar.
Dom dricker vin varje kväll. Dom äter middag mellan 8 och 9 på kvällen. Alla säger hallå när man går förbi eller om man är i en butik. folk kan till och med vinka till en när dom kör förbi fast man inte känner denne alls. I sverige skulle vi ju vända oss om, tänka vem fan vad det där och sedan gå och grubbla i sisådär tre fyra dar. Men här är det bara en fin grej att göra.
Arthur är på dagis. och jag och Teo har gått en långpromenad runt kvarteret han sover i sin vagn så jag passar på att skriva medans Arthur är borta så inte han förstör allt som förra gången. Och medans teo Sover för han kräver ens uppmärksamhet så han inte stoppar nått i munne som inte ska vara i munnar eller klätrar upp för trappan fast jag sagt att han inte får.
Igår natt var jag sjuk, svettades och hade huvudvärk, nu talar vi om nått som är ännu värre än bakfylla. Men efter det kommer helt klart bakfylle-känsla utan rolig kväll innan känsla... sedan på morgon mådde jag ganska pissigt också. Men det försvann efter ett tag. Nu mår jag nästan prima förutom att jag hostar. Men hon gav mig mirakel piller och det är redan bättre...

vi hörs, :)

Kommentarer
Postat av: ankan

en sån fin kultur :), det är så det ska vara .

2009-10-22 @ 15:12:31
Postat av: persilja

åh vilken härlig kultur! men det är ju typ samma i dalom, man vinkar när man åker förbi nån, fast man ej känner den,,,,hihihiii

2009-10-23 @ 16:36:36
Postat av: Hind

gud va kul :D

2009-10-30 @ 00:02:03
URL: http://moipetit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0