Tog mig en easy tur till Arbetsförmedlingen.....

Kvinnan i kassan var trevlig och frågade vart ja bodde. Vad ja nu ville göra och sen fick ja en termin med det samma... Fast först fick jag skriva i en massa grejer på ett papper. Herre gud! förstod ju bara helften och samtidigt som jag va rädd att dom skulle ropa upp Frau Eide..... Jag gnatade mig igenom helften och långt i mitt bakhuvud hör jag en man ropa upp.... först förstod jag inte att det var mig han menade, men fort som blixten insåg jag att det är ju faktiskt jag som är Frau Eide. (tycker det låter som jag är en gammal morsa som är grå och tråkig, FRAU EIDE, jag är väl ingen FRAU EIDE)
Det var en gammal gubbe rund 55, tyskt utseende... kort och tjock, men trevlig och glad.
Han pratade på om väder och vind. Frågade om jag fick bidrag från stadt wiesbaden, för det har jag nämligen kryssat i här.. Hähhä sa ja och sa att det fick jag inte... Han började prata om att du har ju ingen sjukförsäkring, och sa att det kan Wiesbaden betala bara du ansöker om det. -blablalbalbalablablab förstod inte riktigt vad han sa. Men nickade och fick fråga några gånger...
Det var inte så läskigt, men läskigt nog. Sen glömde jag att gå på toaletten så jag var kissnödig hela vägen hem. Men var allt lite stolt att jag gick dit, mesig som jag är.'

Sen åt jag fisk och grönsaker i stekpanna och kollade på en super solrglig film om två små barn från andra världskriget i japan, mamman och pappan dör och usch bara elända. På slutet grät jag en liten skvätt himla dramatisk och tragis, kommer så klart inte ihåg vad den heter... SORRY! :(


Anyway
Åker till stuttgart nu och ska prataja, vinci ska dj och vi ska dansa... längtar!

Puss, küss, kiss!
Hejdå, ciao , Bye!



Ska dricka vin med fina flickor <3

Kommentarer
Postat av: persilja

men gud moj, h ar du typ varit på arbetsintervju eller så? ceep me up dated please bejbi!

2010-10-29 @ 23:22:19
URL: http://drippdropp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0