dela dusch för 5 dollar och ös regn...men vi är i Nya zealand.

Imorse vakande vi upp av att regnet öste ner utanför váran camper. Hm tänkte vi och vände oss och sov en timme till, när vi sedan vakande upp och märket att det fortfarande regnade kläde vi pá oss i hopp om att det kanske skulle sluta efter det. Men inte dá... Regnet bara öste ner och med mera droppar efter varje gáng vi tittade ut....
Vi kunde inte koka nágot kaffe för gasen var slut sá trötta bád tvá och opeppa som fan ákte vi in till Te Anou, turisternas turiststad, där allt är planerat in i minsta detalj. Vi gick till poblic toilet och fick veta att vi kunde duscha för 5 dollar. Vi delade duscha och duschade i exakt átta minuter, kristof hade precis tválat in ansiktet när vattnet tog slut, jag skrattade nästan ihjäl mig, sá han fick sjölja av sig i handfatet. Typiskt!
Sen gick vi till subway och át rostbiff sandwich och drack cola och cockis med makadanier nötter. Efter som regnet fortsatte att ösa ner gick vi till Fat duck och drack tvá koppar kaffe ett monster stor hallon muffins med vitt chocklad... Den smakade himelskt.
Jag checkade ansiktsboken och har nu kolla pá läget igen...

Det är ganska dyrt här men vi dricka kaffe ändá...
det är ju inte varje dag man är i NZ!


Kommentarer
Postat av: Julian

åh heaven,. jag är avis. unna er massa gott nu när ni har left billigt förr!

jag vill också till nya zeeland! puss saknar dig!

2012-01-15 @ 12:06:09
URL: http://zachariasjulian.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0