Min första kris kom och gick....

Hahha, det är inte så illa som det låter. Det blev bara lite väl mycket idag. Passade barnen länge . Eller så här var det... För att göra det förstårligt:

Det började med att jag nästan försov mig, med det menar jag att jag snoozar mig egenom en 45 minuter av morgonen. Genom att stänga av alarmet direkt när det börjar för att jag somnar med mobilen i min hand. Men efter 45 minuter kommer jag på i mitt halvsovande tillstånd att shiiit vad är klockan egentligen,
Ooops den är 8.30 jag ska vara redo och klar 8.30 och börja med Arthur lunch,
jag har också då halvdrömt att Barn skriker i min dröm och vill att jag ska vakna. Men att jag inte är i stuttgart utan någon annan stan, någon annan dag.
Så jag kutar upp och just för att jag gör det för fort. Blir jag snurrig i huvudet och måste sätta mig igen. Mesig, kanske lite... :P
Sätter på mig något tafflig och springer upp för trappan och då möts jag, av ingenting....
Sussane är inte i köket och inte häller Arthur dom är i sina rum en trappa upp så egentligen var det ingen stress..
Ahh det blir jag då lite irriterad över. Gör lunchen och då kommer Sussane ner. Med Teo på armen och Arga Arthur i släptåg. Han har en av sina arga dagar. 
Han vill inte gå på dagis, han vill inte sätta på sig kläder, han vill vara hemma och rida sin gula häst och han vill inte att Mamma ska åka och jobba hon ska vara hemma med honom. Sussane är stressad och Arthur är arg och skriker. Teo skriker för att alla andra skriker. Då säger Arthur till mig att Mamma ska skjussa han till dagis jag tror han, men det var inte hela sanning. eller han ljög helt fullt ut. Så då står vi där snopna båda två och fattar ingenting nån av oss. men sussane ger med sig och tar med han i bilen till dagis. 
Efter det är jag lite skakad det kändes inte riktigt bra med att bara skicka med honom, men egentligen är det ju inte mitt fel. och jag är inte mamman till barnet... :/ thank gard för det!

Dagen går sakta för att vi inte gör nått. Och sådana dagar hatar jag, man bara går runt och trampar. Vi hämtar på dagis och det regnar Arthur ska rida på en låtsas häst i typ 30 minuter och han vägrar sluta till slut frår jag släpa med honom med skrik och dån på köpet.
När vi kommer hem går vi och trampar lite till sen bygger vi en koja och sen kommer sussane 45 min för sent men med en frisk fläkt hem igen efter en händelserikdag.

Jag blev bara trött på allt trampande och barnen är så krävande ibland. Men jag överreagerar och nu har jag varit hemma hos Julia och ätit wok och druckit vin så jag mår bra igen... :) Jag mår prima!

Kicki är familjens gamla granne och en nära vän av familjen hon är fantastisk och söt :)

Jag saknar er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0