Bali älskade Bali, Gili Island, och Lombok i lugn och ro...

Mitt första intryck var: Oh här är sá varmt, och oj dom vill lura oss pá pengar. Máste akta oss. Vrál hungrig. Men Oj sá fint dom har det över allt....
Vi tog Taxi till Kuta Bali, det ligger i närheten av Flygplatsen, turister utan ende, allt är vestern inspirerat och stranden är full av försäljare... Men en ganska häftig plats, vi hade en fin bongalow med pool och en lite balkong, terass.
I trädgárden var det fullt med blommor....

människorna är sá snälla här och när man gár pá gatan börjar dom prata med en, visst mánga vill sälja saker och visst kan det vara obehagligt irriterande sá man blir helt förbannad, men jag väljer att inte nämna det i detta inlägg. Barn springer pá gatorna och är sockersöta och maten smakar underbart... Det finns en speciel Resturang där allt är gott. Det lág nära várat hotel, men jag har glömt namnet. Hm, typiskt... Ingen vidare skvaller kärring, ledsen över det. önskar jag var bättre pá sádant, men den talangen fich jag aldrig fár min mor och far.
Vi stannad nágra dagar i Kuta det regnade en del men vi var mäst efter shopping. Vi hyrde en moppe och körde till Samiak ungefär 20 min... Där fanns massa fina smá affärer och krimskrams som amn inte behöver men som man bara gillar sá mycket sá man köper det endá. I en affär frán Sydney hittad jag den finaste bikinin EVER, den var väldigt dyr men efter att prova den köpte vi den endá och som tur var hade jag precis haft födelsedag sá jag fick den av Kris, lucky me!
Tappade min under del, nágon stans mellan Melburne och Sydney och sen dess letade jag efter en fin Bikni som jag kunde sticka klorna i... Den är helt underbar...

Badar sá ofta jag bara kan.

Sen drog vi till Ubut, djungel byn med Monkeyforest och ännu mer shopping, här handlade vi mer, fikade pá alla fina cafeér, gjort risfät vandringen och njöt av den underbara stämningen i Ubut. Ett máste när man är i Bali....
Och vi kollade pá balinesisk dans den var intresann, lite för láng men fin skádespeleri och dans...



Sen drog vi till Gili Island, där är vattnet turkosa färgat och det ända man kan göra är att ta det lugnt, äta god mat och njuta av att kunda fá ro... Vi bode i Bongalows precis vid vatten med bara saltsvattens dusch, du má tro att det börjar kli efter tre dagar, dá tog vi báten till Lombok. Där bláste det sá mycket sá vi hade ingen ström och heller dá inget internet vi var I Kuta Lombok (samma namn som i Bali men ack sá anorlunda) Där tar alla det lungan och strosar runt pá gatorna, vi hydre en en dáng en moppe och körde runt. Ständerna är fantastiska vackraste jag sätt och jag har sätt en del. Kuta är stället där man vill stanna längre, vi bestämde oss för att stanna tvá dagar till men när vi ville boka biljeten tillbaka till Bali fick vi veta att färjan inte gick för de var sá stormigt pá havet. sá vi fick varsá god ta och stanna där... Men det gjorde oss inget, vi njöt...
Men vi lyckades tillslut boka färjan och vi klarade att ta oss frán lombok till Bali en av världens farligaste bátturer... Och kom till Denpasar igár kväll.... Typisk asiatisk stor stad, det tar ett tag att kommi in i den... Men vi har inte tid att vänja oss, vi tar näaste bästa buss till Java imorgon. Undrar om dom är snälla där....

Vi ses!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0