Döds trött, lite irriterad och väldigt kulturell.

Förstår du när jag säger att jag vill lära mig allt, jag vill få ut så mycket av det som det bara går... Så då läser jag alla texter och små informations lappar som finns på hela museumet och lär mig faktiskt massa. En man kom fram till mig och frågade vem jag var.... Han trodde väl att jag var någon galen målare. Han började prata på och jag var precis på väg till cafeét för att dricka massa kaffe för att få tillbaka pigghet så jag kunde läsa mer om alla galna målningar. Han bjöd på kaffe och frågade mig om svenska skogar. Sen sa han tack för praten. Hehe det skulle väl aldrig hända i sverige. Och svensk som jag är visste inte vad jag skulle göra eller säga... Men tyckte jag hanterade det hela väldigt bra... Men kulturell blev jag iallafall. köpte bröd och munk och körsbärsgodis på vägen hem och är fortfarande trött i hjärnan och ska nog gå och ta mig en brödbit nu på kvällskvisten.
Tittar på Mtv på tyska och börjar vänja mig vid att alla precis alla pratar tyska med mig.

So long, din fula fjong!

Kommentarer
Postat av: Anonym

hej du söta!

de e galet bra att du läser alla tråkiga etiketter o skyltar, då får du ju nya coola tyska gubb kompisar ;P

gottigott me munkar!

blev storma glad igår när jaq fick se ditt fina nylle igen!

pussseusweetie!

2009-11-09 @ 17:40:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0