Lilla prinsen

Känslan i min mage,gör mig glad. när man stänger av vecko alarmet för att imorgon behöver man inte gå upp. när man inser att nu är det bara några timmar och sen är man ledig. HELA HELGEN. denna veckan hade jag såååååån tur... Och då tänker jag fan, tillbaka på gymnasiet. Och inser att GUDDDD va gött vi hade det. Det är nog bara det jag saknar från gymnasium tiden. Dock folket förstås men ojojoj vad det var härligt....
När jag blir STOR ska jag hitta mig ett jobb där jag har ledig väldigt mycket... vilket jobb skulle det vara?
säg mig snälla för jag vill hitta det så fort som möjligt så jag slipper vara så här "aldrig ledig" hela tiden......

17.00 bär det av till Wiesbaden och till Kristof.

Vi tog Zacke* ner till Marinenplats, för att komma till Zacke måste man gå ner för kanske 150 trappsteg. Det gjorde den lilla prinsen. Man måste också gå ner för en backe och det gjorde den lilla prinsen också utan problem. Han sa hej till alla snäckor han såg och också Tchüss. Vi träffade också på två gamla hundar, men dom gillade inte prinsar, så ägaren till dom gamla hundarna fick byta trotaor. För lilla prinsen han förstår inte att man kan byta trottoar. Väl nere vid Zacke fick vi vänta knappa 6 minuter. Bilarna sussade förbi och Oj vad snabbt dom kör, sa lilla prinsen....
Efter det knappa 6 minuterna kom äntligen Zacke och det är alltid en sådan lycka. Då skrattar vi båda, jag skrattar för att lilla prinsen blir så glad och lilla prinsen skrattar för att just Zacke kommer och han har väntat så länge.
När Zacke kom till Marinenplatz visade jag lilla prinsen hur man jagar fåglar. Lilla prinsen är duktig på att jaga fåglar och det gjorde han ett tag tills han tröttnade. Lilla prinsen ville gå till lekplatsen och där åkte vi rutchkana. då skrattade vi massa igen för, Oj vad snabbt det går.... snabbt snabbt snabbt sa lilla prinsen. Men sen blev lilla prinsen trött så vi tog Zacke hem igen. drack mjölk och slumrade, så nu sover lilla prinsen......
*ZACKE= en spårvagn som går från Degarloch ner till Marinenplatz*

Vi ses snart igen....


Kommentarer
Postat av: Anonym

hej Mille vilken underbar berättelse om Zacke, det var som om jag var med dig igen.....

Hoppas du vilar up dig i WQeisbaden, och hittar något kul att göra. Vad ville du göra om du fick välja?

Tänk kul t o kreativt...ingen lätt fam du har bodd hos.. suger......

mycket alltid.

merler du är trött när jag ringer.... poh poh..

2010-08-02 @ 15:39:05
Postat av: Saskia

Åh vad fint berättat baby <3

2010-08-04 @ 01:12:13
URL: http://konstruerat.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0