Och helt plötsligt sitter jag i Kambodia....

Hej mina vänner, Allt blev till slut med flytten och vi klarade allt in i sista minuten... Resan med flygplanet gick ocksá utan problem, väldigt láng nästan 24 timmar var vi pá resande fot.. Men nu när man tänker pá det i efterhand, var det ju inte sá illa... :) Vi kom till Bankok tidigt pá morgen den 2 november... Allt var kladdigt och svettigt men vi var glada att känna värmen. Pá bankoks flygplats fick vi vänta i 8 timmar vi vilade oss undre palmerna och jag somnade och sov som en bebis.... :)
tiden gick ända ganska fort kosntigt nog och till slut efter en timmes flygresa kom vi fram till Pnoh Penh Kambidia. Solen gick ner när vi satt i flygplanet det var helt underbart fint. som att det var bra för oss... Vi fick tag i pengar och en taxi direkt när vi kom ut frán flygplatsen och vi ákte in mot staden, det var kvälls rusningstid, sá vi stod länge i kö. Men det gjorde inget, vi kunde ju titta pá allt dá, det är väldigt fattigt här, människor säljer saker pá gatorna och har cykelaffärer där dom säljer olika mat specialiteter... Jag älskar det det är sá anorlunda frán hemma hos oss. Nátt som vi har kommit pá är att första intrycket verkligen inte är det som ska gá efter... Ju för varje gáng vi kommer till ett nytt ställe, tänker vi alltid Oh gud va är detta!!!!! Men när man sovit pá saken och ser allt med solsken, dá är allt helt häftigt och coolt, det jag försöker säga är att man máste ge det en litet tag tills man vänjer sig....

Vi ville vara vid sjön i Phon Penh Sá taxi chaffören körde oss dit, várat hostel som vi ville vara pá hade stängt ner men vi tänket inte mycket mer pá det för vi visste det fanns ett annat i  närheten... Runt höret lág Simons 2... Ägaren hete Ian och pratatde pá och var väldigt trevlig.... (Alla är sá fördamt trevliga här, men man fár inte luras, tyvärr vill dom bara ha pengar av en. Och man gár pá det i början sá är det bara, men det gör ju egentligen ingenting det är det som är tjusningen) Vi fick ett rum men utsickt mot sjön.... Som inte är en sjö lángre utan en sand hög där som ska bygga hus och hotel, regeringen har bestämt satt ta bort sjön och vill ha mer bostäder.... Hur trist som helst. Ägaren var väldigt ledsen över detta vilket man kan förstá, för en sandhög känar han inga pengar...(várat första hostel hade ju stängt pga detta)
Vi fick ett rum utan fläkt och utan air condision... Sá vi svättade säkert en liter men det gjorde inget...
Vi kollade in floden och den ryska marknaden och vi ság en elefant mitt i gatan át mat pá ett kmerställe och mäst strosa runt tagna frán själva saken att vi var i kambidia och att i tyskland sover alla men vi är uppe och solen steker. men jet läget kändes inte sá stort förens kvällen kom och vi stupa i säng, över huvudtaget stupar vi i säng varje kväll här det är värmen och alla intryck antar jag....
Vi át pá en indisk resturang pá kvällen i phon Penh det var stark och det kändes som man behövde det...
Dagen efter klockan halv átta bar det av mot bussen mot Ko kong en vildavästern by skriver dom i lonly planet (det ság vi först efter vi var där) Buss resan tog 6 timmar det hoppade och skuttade och vägarna har mánga hál, men det var inte sá illa ändá. Dom stannar ocksá säker tvá gánger för att pausa, pá olika smá resturanger vid vägen, där kan man köpa mat och vatten. Ko kong var mitt i ingenstans, vid floden lág staden, om man äns kan kalla det för stad, mer än större by... Ett konstigt ställe men lugnt och människorna är trevliga... Vi kom till Mr Achor... ocksá han über trevlig, men lurig som en orm och han ville bara sälja sina tours, vi köpte ö turen till Ko kong Island under bar ö, med fantastiska stränder. Jag älskade vi grillade fisk och olika räker och ris med stark stark sás till.... Vi ákte till 2 stränder pá ko kong Island, den andra var finare än finast... Med en lite vik som gick in mitt i djungeln. Vi fick cocosnötter av dom som bodde där, eller fick och fick, dom hämtade ner dom frán palmerna han bara klättra upp som en lite apa utan nágra problem alls. Vi betalade 1 dollar för varje nöt, men det kändes mer än värt det.. Hem resan med báten var galen det guppade sá det kändes som man skulle ramla av och till rága pá allt gick solen ner i havet vilket var otroligt fint, men det betyde ju bara att nu skulle det bli mörkt. Och mörkt mitt pá havet är inget fint mörker... Jag var rädd. Men vi kom fram och efter att hitta skorna under plankorna pá báten gick vi och át mat med vára nyakinesiska vänner.... Dagen efter gick vi upptidigt för att ta bussen vidare till victoria beach, vi betalde räkningen men när Mr Achor sa att buss biljetten kostade 10 dollar sa vi att det vill vi inte betala för vi hade hört att den egentligen bara kostar 8 dollar, han blev skit sur och sa JA MEN DÀ TAR JAG VÄL BORT DET, Det blir dá 49 dollar, va vi inte tänkte pá dá var att Mr Achor bara tog bort 10 dollar inte 20 som han egentligenj inte skulle göra. Sá han lurade oss pá 10 doller den tönten!!!!!! Vi märkte det inte försens vi satt pá bussen till Schianko ville/ Victoria Beach!.... WHAT EVER, CAMBIDOA helt ekelt. Man máste allt vara pá sin vakt.

Nu är vi i viktoria beach, här är det lugnt ocg fint man kan chilla bra stranden är helt okej, mycket barn som lekar i vattnet.. och massa Ryssar :)  Vi drar vidare redan idag sá fortsättning följer. Vi bor i en Bangalow, en ganska fin sádan, men väldigt sportan... Men jag gillart! Druckit kaffe starkt som fan och ätit fruktsallad med yoghurt, nu drar vi vidare!!!!