Disktjuvar och loppishysteri!!!!

Hela pampas wanen skakade och det kändes som om vi skulle flyga iväg, fast jag visste att detta inte kunde hända lág jag där och oroade mig... Jag oroar mig lätt och när man oroar sig, vet ju du lika bra som jag. Att dá kan man inte sova... lág och vred mig hit och dit. Och när klockan blivit väldigt mycket och jag somnat och vaknat igen, bestämde vi oss för att áka bakom en buske och ställa oss där i lä frán vinden, det började ösa ner och i bakspegel ser jag att vi áker ifrán váran diskhink, full med disk . Som vi inte orkat diska kvällen innan.
Det tar vi imorgon tänker vi och parkerar bakom busken.... Med tankar pá bládiskbaljor somnar jag och vaknar gör vi klockan 9.00... vi áker tillbaka till vindplatsen.....
Men där stár ingen diskbalja med kastruller upp till randen. NÀGON HAR TAGIT MED VÀRAN SMUTS DISK... detta betyder att vi kan inte koka nágot morgon kaffe vi kan inte diska inte dricka vatten ur koppar och inte skära grönsaker pá skärbrädan.
2 kastruller, en stekpanna, en skärbräda, en kniv, 2 sked, 2 tallrikar, och en blá diskbalja av stulen av camptjuven!!!!
Vi har hängt runt i olika loppis affärer och hittat nästan allt utom en skärbräda.... 16 dollar fattigare och en blá diskbalja rikare, tar vi várat pick och pack och áker vidare!!!!
ák aldrig ifrán din diskbalja... En halv dag senare dricker vi automatlatte pá biblan......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0